28
okt

Activiteiten in coronatijd

Deze pagina wordt voortdurend aangepast van zodra er nieuwe richtlijnen worden uitgevaardigd en ook wij onze werkwijze en mogelijkheden hieraan dienen aan te passen.

Update: 28/10/2020 - 22u00u

Nieuwe verstrenging .....

  • Recepties en banketten, ook al worden deze verzorgd door een professionele catering/traiteur onderneming, zijn verboden.  behalve koffietafel bij uitvaarten (max. 40 personen).
  • Alle fysieke samenkomsten in de context van vrijetijdsverenigingen en -clubs zijn volledig verboden (sportclubs, socio-culturele verenigingen, seniorenclubs, jeugdverenigingen …), ook voor leden jonger dan 12 jaar, ongeacht of deze samenkomsten buiten of binnen plaatsvinden.

Van zodra er meer informatie beschikbaar is, zal deze pagina aangepast worden.

    Zoals overal gelden ook bij ons nog de algemene veiligheidsregels, maar kosten noch moeite werden gespaard om het weer mogelijk te maken.

    Bij het organiseren van een activiteit geldt steeds ook de 1,5 meter afstandsregel tussen personen of bubbels, tenzij ze onder hetzelfde dak wonen.

    Algemeen bepalingen (nog onder voorbehoud):

    • Kinderen -12 jaar worden niet meegeteld in het bepalen van het maximum aantal aanwezigen.
    • De tafels worden zo geplaatst dat een afstand van minstens 1,5 meter tussen de klanten van de verschillende tafels wordt gegarandeerd, tenzij de tafels worden gescheiden door een plexiglazen wand of een gelijkwaardig alternatief met een minimale hoogte van 1,8 meter.
    • Bij het betreden van het centrum is het dragen van een mondmasker verplicht, behalve als mensen aan tafel zitten.
    • Bediening aan de toog is niet toegestaan.
    • Het dragen van mondmaskers door toog, zaal- en keukenpersoneel is verplicht.
    • Gebruikers dienen zich ertoe te verbinden om het nodige te doen voor de registratie van deelnemers/huishoudens ten behoeve van de contacttracing. Hiervoor kan, indien gewenst gebruik gemaakt worden van ons eID-registratiesysteem.

    Meldingen of informatie m.b.t. contacttracing: contacttracing@gildenhuisgrembergen.be

    Wat kan er op dit moment?

    • Rouwmaaltijden
      • Tot maximum 40 personen.
      • Enkel zitten aan tafel is toegestaan.
      • Maximum 4 personen per tafel, maar ook rekening houdend met de sociale bubbels.

    Veel gestelde vragen*

    Privé of publiek?

    Onder een receptie of banket met privékarakter wordt verstaan: er is geen vrije toegang, het vindt plaats op uitnodiging en is gericht op de familiale, vrienden- of professionele kring. Voorbeelden zijn huwelijksrecepties, babyshowers, koffietafels of bedrijfsfeestjes voor personeelsleden. Banketten of recepties georganiseerd door een vereniging voor hun leden worden ook als een receptie of banket met privékarakter beschouwd.

    Andere recepties en banketten (zoals buurtfeesten, eetfestijnen, bedrijfsfeesten waar externen worden uitgenodigd,…) worden beschouwd als toegankelijk voor het publiek.

    Muziek?

    Er mag muziek gespeeld worden, maar het geluidsvolume moet beperkt blijven tot 80db.

    Ben je verplicht je contactgegevens op te geven?

    Het ministerieel besluit stelt: "Voor klanten die weigeren wordt de toegang tot de inrichting bij aankomst geweigerd"

    Heb je vragen, aarzel niet om ons te contacteren:
    info@gildenhuisgrembergen.be - 0494 92 82 83

    Meer gedetailleerde informatie
    Ontsmettingsmiddelen